December 31, 2008

A Night @ Shah's Beach Resort, Tg Kling, Melaka

Last posting, aku promise nk citer psl 'A night @ Shah's Beach Resort' nie kan... huhuhu...

Another experience yg aku dpt... aku sampai kt sini (after check-out from D'Village Resort), abt 2.30pm... very funny... 1st time in my life... after check-in, the counter girl gave me 'jug kettle' and 'air-cond remote control'.... hahahahaha.... gelak besar aku ngan hubby coz rupa2nya dorang x simpan those things kt dlm bilik.... klakar2....

Dpt kunci aku masuk bilik.... one more thing 1st time in my life stay kt resort or hotel.... 'the room still belum kemas!!!!!!'... korang bayangkanlah kan... dgn katil yg masih berselerak... towel yg basah.... bilik yg penuh pasir (pasir pantai).... aku dh nk mengamuk dah.... terus call reception counter.... aku bising la ckp 'knapa bilik nie x kemas lg???.... bla... bla...' mau x bising... aku ingat leh la aku lepak2 jap dlm bilik...

Abt 10 minit tunggu, their housekeeping dtg and inform yg counter x ckp kt dorang yg customer tu dh kluar.... aku wat bodoh jer... malas nk layan... dorang suruh kami tunggu abt 15 minit... then aku ckp kt hubby, 'dari kita tunggu, baik kita blah dulu gi mana2 kt situ...' hubby ckp dia nk cari bank... nk kuar duit skit.... aku terus ckp, 'jom!'....

Kami pun roundla area Tg Kling tu.... lalu satu tempat nama Pantai Puteri.... just lalu jer la... tgk2 laut... sambil carik bank... giler punyalah susah nk carik bank... last2 dpt la CIMB kt Petronas... jadiklah kan... itupun jumpa lebih kurang stgh jam jalan....

Kami balik bilik lebih kurang 15 minit kemudian (lepas kuar duit)... sampai bilik, alhamdulillah bilik dh kemas.... masa tu dh hampir kul 3.30 (x silap aku la)... anak2 aku dh bising nk gi mandi kolam... masa tu matahari masih terpacak atas kpala... so aku ckp, tunggu pukul 5.30 baru bleh gi mandi... dlm pada tu, sempat gakk la aku anak branak tidur skejap.... hehehehe... penat weeiiiii.....

Mlm tu aku ajak hubby bwk anak2 gi round2 kt Bandar Hilir... adalah dlm 1/2 jam perjalanan from Tg Kling.... kena plak dh lama aku x kesana.... so jalan dh byk berubah.... tu yg amik masa lama nk sampai ke sana.... brapa kali salah jalan... hehehehe....

Dh round2 dan beli a bit barang2 like baju for my daughters, for me and hubby, hubby ajak gi mkn.... dh lapor kata dia... mana xnya, masa tu dh kul 9 lebih.... hubby lapar nasik la plak... aku x kisah sgt mkn apa pun... cariklah nasik... round2 jumpa satu restoran nasik padang (ori from indon).... aku trus ajak hubby mkn kt situ.... dh makan2 terus balik resort.... penat punya pasal masing2 terus tidur but tukar baju dulu la kan....

Esok pg lepas bfast, anak2 sibuk nk mandi pool lg.... bg la chance kt dorang b4 balik KL kan... kang kempunan plak... lg payah.... huhuhu....

Kami check-out tepat kul 12.03 tghari.... Perut still kenyang lg... so ajak hubby lunch kt Alor Gajah jer (aku dulu penah study kt Alor Gajah nie... 2 thn gakk la... masa tu aku form 4 & 5)... mkn nasik + cucuk udang... nyummm3....

Kami bertolak dr Alor Gajah dlm kul 3 lebih... Sampai KL hampir 2 jam kemudian (hubby bwk pelan je)... terus gi Bandar Tasik Selatan coz our other house yg disewakan ada owg nk tgk (psl the previous tenant dh kluar)... mgkin our rezeki, the person (1st person yg tgk umah tu) agreed nk sewa rumah tu (act bukan rumah pun, just a flat)... alhamdulillah... and u know what, uncle tu terus bg deposit kt kami time2 tu jgk dan ckp by this week dia akan masuk umah tu.... lg sekali, alhamdulillah.... adalah duit lebih skit dlm tangan...

Balik dari Tasik Selatan, kami terus ke PPR Pudu Ulu (umah my sister in-law, hubby's sister)... ada perbincangan skit abt their brother yg nk nikah tomorrow, ie. 1 Jan 09.... masih x balik umah lg.... huhuhu....

Slesai discussion adalah dlm kul 10 lebih... terus balik... dan mandi dan tidur.... penat gilerr.......

the room

the verandah

my hubby....

their favorite activity





adik very 'teruja' dpt wat camnie...
the reception area







1 comment:

Dda Ly said...

sronok eihh gi cuti-cuti malaysia....sile langsaikan tag yea akak...heheh refer to my latest entry pls...:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin